donderdag 30 maart 2017

RECENSIE DE ONTDEKKING VAN HET WEZENLAND - MICHIEL EVERTS / S2 UITGEVERS

Deze recensie is geschreven door Joëlle de Lange (14 jaar)

Michiel Everts is een schrijver uit Brabant die bekend is geworden door zijn boek “De ontdekking van het Wezenland”, een spiritueel verhaal over wedergeboorte en vorige levens.

Het verhaal gaat over de zestienjarige Michelle en haar vriend Jeremy. Nadat ze in een bos op zoek gaan naar een tijdscapsule, valt Michelle van een rots en schiet haar ziel uit haar lichaam. Ze is niet dood, maar ontmoet haar “geleide gids” Sarah, een soort engel die over haar waakt. Nadat ze Sarah heeft ontmoet en weer terug is in haar lichaam, heeft ze de gave om aura’s bij mensen te zien.

Op een dag maken Jeremy en Michelle een gruwelijk ongeluk mee. Jeremy raakt zwaargewond aan zijn hoofd en gaat zich steeds vreemder gedragen tegenover Michelle. Hij gedraagt zich gemeen en arrogant en niet veel later is hij verdwenen. Michelle is vastbesloten om uit te vinden wat er met hem is gebeurd. Onder hypnose komt ze in haar vorige leven terecht, als een jonge man in Schotland. Daar komt ze erachter dat ze Jeremy al veel langer kent dan ze had verwacht. Maar dan ontdekt ze dat hij in gevaar is. Ze zet alles op alles om hem te redden, maar is dat wel genoeg?

Toen mij gevraagd werd dit boek te recenseren, was ik meteen enthousiast. Ondanks dat ik niet echt spiritueel ben aangelegd, vind ik verhalen over vorige levens erg interessant. Hierbij moet ik zeggen dat ik in het begin geen hechte band voelde met de personages, wat ik meestal wel heb als ik een boek lees. Maar bladzijde voor bladzijde werd het verhaal interessanter en de personages en gebeurtenissen werden steeds beter uitgewerkt. De schrijfstijl is erg prettig, er zitten geen moeilijke woorden in, waardoor het een goed boek is voor de wat jongere lezers.

Verder had het verhaal een mooi, maar kort slot. Het zou leuk zijn als het boek een iets meer gedetailleerd einde had. Dit is een geweldig boek voor iedereen die van spiritualiteit houdt, maar ook de mensen die nuchter aangelegd zijn of juist helemaal niet van spiritualiteit houden zullen zeker van De ontdekking van het Wezenland genieten! Ook wil ik mijn complimenten maken aan Katja Everts, de omslagontwerper. De ontdekking van het Wezenland heeft echt een van de mooiste covers die ik ooit heb gezien.

De ontdekking van het Wezenland is de debuut-roman van Michiel Everts. Met zijn vrouw heeft hij twee volwassen dochters. Tijdens hun jeugd heeft hij zijn boek geschreven. Door hen is hij de wereld anders gaan bekijken. Hun jeugdige ontdekkings-tocht heeft hem geïnspireerd.

Het resultaat is deze spirituele reis door de tijd, met verschillende relaties en in deze wereld vol prachtige wezens. Mede door zijn jarenlange fascinatie met dit onderwerp en zijn boek heeft hij in 2016 de stap gezet tot het volgen van de opleiding tot Regressie- en Reïncarnatietherapeut. Tevens is hij communicatietrainer en persoonlijke coach.

Ontdekking van het Wezenland - Michiel Everts
Uitgeverij S2
Uitgave Paperback, 384 pagina's