vrijdag 24 maart 2017

BOEKENWEEK 2017 VERBODEN VRUCHTEN





De Boekenweek, het literaire hoogtepunt van het jaar, vindt dit jaar plaats van zaterdag 25 maart t/m zondag 2 april 2017. De boekenweek wordt vrijdagavond 24 maart traditioneel geopend met het Boekenbal, dat helaas niet voor bloggers en lezers is.



Maar niet getreurd, er zal genoeg reuring zijn in Boekenland voor ons om ook optimaal te kunnen genieten.





Het thema is dit jaar Verboden Vruchten. Het Boekenweekgeschenk Makkelijk leven is geschreven door Herman Koch.  Tijdens de Boekenweek ontvangen klanten in de boekwinkel, bij besteding van € 12,50 aan boeken, het boek gratis.






Connie Palmen heeft het Boekenweekessay De zonde van de vrouw geschreven. Verkrijgbaar in de boekwinkel voor €3,50.






Ik start deze gezellige boekenweek zaterdag bij uitgeverij Meulenhoff Boekerij, waar een heus 'Best of Romance Lezersevent' is. Ik juich dit initiatief toe, want in tegenstelling tot het beroemde Boekenbal dat niet toegankelijk is voor boekenbloggers en lezers, komen zaterdag juist veel enthousiaste bloggers en lezers bij elkaar. Er is een mooi programma opgesteld en ik heb er zin in. Uiteraard zal ik hiervan een sfeerimpressie (met foto's!) voor jullie plaatsen op mijn blog.

Er zijn de komende week overal in het land, zowel in bibliotheken als in boekhandels, diverse literaire activiteiten voor boekenliefhebbers.  Kijk hiervoor op de site van je favoriete boekhandel of bibliotheek. Er zal voor ieder wat wils zijn, dus kies een leuke bijeenkomst uit en geniet ervan. De boekenweek is een feest in Boekenland!

Laat gerust weten wat jij gaat doen en hoe jij deze boekenweek beleeft! Ik lees het graag in een reactie op dit bericht en/of op mijn facebookpagina Shyama in Boekenland.
Heel veel boekenplezier!

Lieve groet.
Shyama 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten