vrijdag 9 juni 2017

WINACTIE DE VULKAAN - ILJA GORT / SLURP PUBLISHERS



 Lieve lezers,

Onze bekende wijnboer/auteur Ilja Gort is terug. Met een roman die zó leuk is dat je je bed niet meer uitkomt, niet meer naar je werk wilt, en in sommige gevallen zelfs vergeet te eten, of erger nog: wijn te drinken. Dit boek leg je niet weg totdat je het woord voor woord hebt opgeslurpt. Na een tiental wijnboeken is dit de vierde roman van de schrijvende wijnboer. 

Over De Vulkaan
Na jaren van armoede erft wijnliefhebber Emile onverwacht een wijndomein in een slaperig Frans dorpje. Tegen alle verwachting in blijkt hij over een opmerkelijk creatief ondernemerschap te beschikken. Emile wordt burgemeester van het dorp en bouwt dat, dankzij de ontdekking van een slapende vulkaan, uit tot een toeristische attractie van formaat. Hierdoor moet hij steeds vaker de afweging maken tussen zijn liefde voor traditie of klinkende munt. Als de situatie tenslotte volledig uit de hand loopt en hij met zijn rug tegen de muur staat, moet hij kiezen: nationaal succes, of de rode knop indrukken?

Namens Ilja Gort en zijn eigen uitgeverij Slurp Publishers mag ik een gesig-neerd exemplaar verloten onder al mijn lezers/volgers. Ben je na het lezen van bovenstaande teksten nieuwsgierig geworden en wil je graag meedoen met mijn winactie?

Meedoen gaat als volgt:
• Ga via deze link naar mijn facebookpagina Shyama in Boekenland.
• Like en deel het bericht openbaar op je tijdlijn (en een like om mijn
  Facebookpagina te volgen is natuurlijk altijd leuk!)

De winactie gaat in op vrijdag 9 juni en loopt tot en met donderdag 15 juni. Vrijdag 16 juni maak ik de winnaar bekend.

Heel veel succes en lieve groet.
Shyama

EXTRA INFO
Met De Vulkaan is Gort terug bij zijn roots: “Na een nogal grillig uitstapje met de hard-boiled thriller ‘Château Fatale’, ben ik nu weer thuis met een story line zoals in mijn bestseller ‘Leven als Gort in Frankrijk’ (250.000 ex.). Ondanks dat ik voor de televisieserie ‘Gort over de Grens’ Italië doorkruiste en smoorverliefd op dat land ben geworden, speelt dit verhaal zich toch weer af in mijn eerste liefde: Frankrijk.”

OVER DE TOTSTANDKOMING
Ilja Gort: “Een aantal van de hoofdpersonen in dit boek bestaat echt. En het Pyrenese bergdorpje waar het verhaal zich afspeelt eveneens. Twee jaar geleden overnachtte ik er op doorreis en de leegloop sneed me door de ziel. Maar anderzijds was het hartverwarmend om te zien hoe positief die Basken daarmee omgingen. Bij thuiskomst heb ik me teruggetrokken in de wijnkelder van mijn château en daar, omringd door tachtigduizend liter wijn, vond ik de rust om er een roman over te schrijven. Voor mij is dit een belangrijk boek, want het gegeven van een dorpje dat zichzelf in leven moet zien te houden, maar tegelijkertijd zijn authenticiteit niet wil prijsgeven, is actueel. Het is een problematiek die in Frankrijk steeds urgenter aan de orde is, maar die je een op een kunt projecteren op een stad als Amsterdam.”

Meer informatie over De Vulkaan is te vinden op www.tulipe.nl




12 opmerkingen:

  1. Mooie actie :)
    Doe graag mee ;)

    Liked & shared.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe graag mee al meerdere boeken van Ilja gelezen dus ben erg benieuwd naar deze. Klinkt goed als ik lees waar het boek over gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk, deze musthave..ja, die wil ik dolgraag, dus ja, ik waag een kansje. Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik loot heel erg graag mee voor dit mooie boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat heerlijk een nieuwe roman van Ilja Gort. Genieten lijkt mij dat weer. Maak graag kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ilja Gort zijn nieuwe roman daar loot ik heel graag voor mee!

    BeantwoordenVerwijderen