dinsdag 24 mei 2016

RECENSIE BLINDELINGS - CHINOUK THIJSSEN / SCELTA PUBLISHING

Recensie Blindelings
Door Joëlle de Lange

Ik heb al eerder een recensie geschreven over een boek van Chinouk Thijssen.

Toen heb ik niets geschreven over haar website www.chinoukthijssen.nl. Hier kijk ik regelmatig. Iedere Young Adult fan zou hier eens een kijkje moeten nemen, zelfs als je geen fan bent van haar boeken. Ze heeft leuke vlogs en nieuwtjes.



Terug naar het boek Blindelings. Het boek bestaat uit bijna 350 pagina’s verdeeld over 20 hoofdstukken en is ook net als het andere boek van Chinouk (Hij is van mij) erg overzichtelijk en rustig ingedeeld, en heeft een mooie cover.

Dit boek gaat over een doodgewoon achttienjarige meisje met een vrij normaal leven. Ze heeft een vriendje, de mysterieuze Sander, maar dankzij hem ontstaat er een afstand tussen haar, haar vrienden en haar ouders. Langzaam begint ze een dubbelleven te leiden en Sander krijgt haar volledig in zijn macht…

Het verhaal zelf is erg goed. Je volgt het redelijk normale leven van Ivy, maar daar blijft het niet bij. Het begint rustig, maar langzaam wordt het steeds spannender en zenuwslopender. Wat verbergt Sander voor haar?

Wat ik wel jammer vind, is dat je alleen met Ivy meeleest. Soms gaat het voor mij te diep in op Ivy en zou ik wat meer diepgang willen zien in de andere personen. Dat is niet heel erg storend of vervelend, maar het zou misschien leuk zijn om ook sommige hoofdstukken in het perspectief van Sander te schrijven, net zoals in Hij Is Van Mij. Aan de andere kant zou het boek daarmee nog een stuk dikker worden en dat zou wellicht kunnen afschrikken.

Joëlle de Lange
Dit daargelaten is Blindelings toch wel een geweldige thriller voor meiden vanaf dertien of veertien jaar. Erg leuk dat Chinouk Thijssen een jonge schrijfster is, haar carrière als schrijfster is nog maar pas van start gegaan. Hopelijk gaan we nog vele jaren nieuwe boeken van haar in de boekhandel tegenkomen. En als ik over een aantal jaar een 'Old Adult' ben, hoop ik nog steeds plezier te hebben aan haar boeken. 



Blindelings - Chinouk Thijssen
Uitgever Scelta Publishing
Uitgave Paperback, 349 pagina's
Februari 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten